Komunikat - susza
A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkęIłów 25.06.2019 r.
Wnioski należy składać w terminie do 10.07.2019 r.
Wniosek do pobrania
Zgodnie z regulaminem działania terenowych komisji, szacowania szkód dokonuje się do czasu zbioru plonu głównej uprawy lub jej likwidacji.
Na dzień dzisiejszy, szkody powstałe wskutek suszy, szacuje się w oparciu o dane dostępne na stronie internetowej http://www.susza.iung.pulawy.pl – wyłącznie dla wybranych gatunków roślin oraz rodzajów gleb.
Aby sprawdzić, czy uprawa kwalifikuje się do szacowania należy, na podstawie map oraz danych tabelarycznych, ocenić położenie plantacji oraz gatunek roślin dla których szacowanie szkód będzie mogło być dokonane.
Zgodnie z Regulaminem Wojewody Mazowieckiego w sprawie działania terenowych komisji w sprawie oszacowania szkód powstałych w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej w związku z wystąpieniem niekorzystnego zjawiska atmosferycznego, przy szacowaniu szkód należy uwzględnić całość produkcji rolniczej, zarówno roślinnej jak i zwierzęcej w gospodarstwie rolnym prowadzonej w roku szacowania, niezależnie od stopnia zniszczenia. Minimalna powierzchnia jednolitej uprawy na działce, na której zostały uszkodzone uprawy, nie może być mniejsza niż 0,1ha.
Do wniosku o szacowanie szkód należy załączyć kopię wypełnionego wniosku o przyznanie płatności obszarowych na rok 2019. We wniosku o szacowanie szkód należy bezwzględnie zachować zgodność powierzchni wszystkich upraw z powierzchnią deklarowaną do płatności obszarowych.
Szacowaniu podlegać będą wyłącznie uprawy utrzymane w dobrej kulturze rolnej - ustalając % szkody nie bierze się pod uwagę roślin zniszczonych przez choroby, szkodniki, chwasty czy zwierzynę leśną.