Świadczenie „Dobry Start” przyznawane i wypłacane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych
A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkęOd 1 lipca 2021 r. świadczenie (tzw. 300+) w ramach programu „Dobry Start” przyznaje i wypłaca Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r., wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez:
- portal Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS,
- portal Emp@tia lub
- serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość.
ZUS wypłaci świadczenie na konto bankowe, które wskażą Państwo we wniosku.
Rodzice, którzy będą chcieli złożyć wniosek o świadczenie 300+ (w placówkach ZUS lub podczas dyżuru ZUS w innej instytucji), muszą pamiętać o:
- dowodzie osobistym,
- numerze PESEL dziecka,
- numerze telefonu komórkowego,
- adresie mailowym,
- orzeczeniu o niepełnosprawności, jeśli dziecko jest osobą niepełnosprawną i kontynuuje naukę po ukończeniu 20 roku życia,
- nazwie i adresie szkoły, do której dziecko uczęszcza,
- numerze rachunku bankowego.
Zapraszamy Państwa do kontaktu z ZUS:
- podczas e-wizyty w ZUS,
- w placówce ZUS,
- w czasie dyżuru ZUS w innej instytucji.
Ważne strony internetowe:
-
https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start – informacja dot. świadczenia 300+
-
https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start/dyzury-dobry-start – aktualny wykaz dyżurów pracowników ZUS w innych instytucjach.