W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij
Gmina Iłów

Mobilne Laboratorium Przyszłości w Szkole Podstawowej w Brzozowie Starym

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę
8 marca 2023 r. do Szkoły Podstawowej im. Żołnierzy AK Cichociemnych w Brzozowie Starym przyjechało Mobilne Laboratorium Przyszłości. Wzbudziło to ogromne zainteresowanie wszystkich uczniów. Wkrótce było już wiadomo, że 2-osobowe zespoły Edukatorów będą prowadzić zajęcia w kl. IV-VI.

Warto dodać, że Mobilne Laboratorium Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministra Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Jej celem jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. Kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). 

Najpierw zaproszono dzieci z kl. 4 i 5. Starsi musieli trochę poczekać, gdyż w dwóch salach mogło przebywać maksymalnie 15 uczestników. Zostały przeprowadzone równolegle dwa bloki szkoleniowe – każdy blok prowadził jeden Edukator. Blok szkoleniowy liczył dwa ćwiczenia, a każde z nich trwało jedną godzinę lekcyjną.

W ramach warsztatów odbyły się praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem drukarki 3D, programu do rozpoznawania gestów (sieci neuronowe), gry interaktywnej w „węża” i kamerki, długopisów 3D.

Na uwagę zasługuje fakt, że wszystkie dzieci były aktywizowane do działania. Brały udział w kreatywnej zabawie. Każdy uczeń na pewno był w pełni usatysfakcjonowany, gdyż jeśli tylko chciał – mógł powtórzyć każde zadanie. Zainteresowanie było ogromne.
Z pewnością po tych niezwykle ciekawych ćwiczeniach wielu uczniów będzie rozwijać swoje zainteresowania z zakresu programowania.