W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij
Gmina Iłów

Gmina. Inwestycje drogowe - podsumowanie

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

To, że inwestycje drogowe są stale pilne i aktualne nikogo nie dziwi. Stan lokalnych dróg nadal pozostawia wiele do życzenia. Mieszkańcy gminy Iłów stale upominają się o ich modernizację. Nic dziwnego zatem, że inwestycje drogowe zdominowały niemal mijającą kadencję władz gminy Iłów.

Temat dróg powracał prawie na każdej kolejnej sesji RG w roku 2018.  Jak pozyskać na nie środki, skoro skromny budżet nie pozwala na realizację wszystkich planów? – Głowił się Wójt Gminy Roman Kujawa. Które drogi są ważniejsze, które wybrać do realizacji? – Zastanawiali się radni.

Staram się podążać za potrzebami mieszkańców, dlatego stale pozyskujemy w urzędzie dotacje, które umożliwiają nam modernizację gminnych szlaków komunikacyjnych. Jako gmina duże środki dokładamy też do dróg powiatowych, które trzeba je współfinansować – niejednokrotnie wyjaśniał Wójt Gminy.

Współpraca gminy z samorządem powiatu pokazuje, że powiat sochaczewski sam nie udźwignie żadnej inwestycji drogowej. W tym roku jednak, problem nieoczekiwanie nabrał szybkiego tempa. Dlatego sprawom dróg powiatowych władze gminy poświęciły wiele uwagi i zaangażowania.

Na posiedzeniu 22.03.2018 r. poruszano temat dróg gminnych, powiatowych i wojewódzkich. Wskazywano na potrzebę modernizacji wielu z nich. Przedstawiciele WZD Rejon Gostynin szczegółowo omówili plany w zakresie remontów dróg 577 i 575. Szkoda, że nikt z władz powiatu nie wyjaśnił, jak wyglądają ich plany.

Omówione zostały natomiast tegoroczne plany gminy.  Z czasem uległy one weryfikacji, gdyż realizacja wielu inwestycji zależy od pozyskiwanych dotacji. Wsparcie od Wojewody i z innych źródeł umożliwiło wprowadzenie do planu przebudowy odcinka Łady – Arciechówek, ulicy Strażackiej oraz dróg w Giżyczkach i Henrykowie.

10.04.2018 r. radni wrócili do tematu dróg powiatowych. Pojawiła się wówczas presja wsparcia przez gminę przebudowy drogi Iłów – Młodzieszyn, dróg: w Załuskowie oraz Iłów – Giżyce. Radni mieli wiele dylematów, mimo to zgodzili się na wsparcie tych inwestycji, uznając, że są to ważne szlaki komunikacyjne.

Na sesji w dniu 29.05.2018 r. ponownie omawiano współfinansowanie dróg powiatowych. Tym razem dyskusja toczyła się wokół udzielenia powiatowi pomocy finansowej na odbudowę mostu k. Lasotki, odbudowę drogi Iłów – Giżyce i przebudowę drogi Iłów – Miękinki. Na te cele radni zabezpieczyli łącznie kwotę 496.522 zł.

Podkreślić trzeba, że decyzja o współfinansowaniu przez gminę zadań powiatu nigdy nie należała do łatwych. Władze gminy Iłów biorą jednak pod uwagę, że bez ich wsparcia drogi powiatowe nie zostaną zmodernizowane. Dlatego w okresie mijającej kadencji współfinansowały one przebudowę 5 dróg powiatowych. Były to kolejno:

W roku 2015 - droga relacji: Wszeliwy - Paulinka /kwota dofinansowania: 23.184,54 / i droga relacji: Jamno - Iłów /kwota dofinansowania: 151.815,00 zł/; w roku 2016 - droga relacji: Łaziska - Budy Stare /kwota dofinansowania: 62.622,16 zł/; w roku 2018 - droga relacji Iłów - Miękiny /kwota dofinansowania: 82.500,00 zł/ i droga relacji: Iłów - Giżyce /kwota dofinansowania 258.496,00 zł/.

Poniżej prezentujemy zestawienie gminnych inwestycji drogowych realizowanych w okresie 2015 -2018

2015

Budy Iłowskie  - przebudowa– koszt: 184 975,33 zł

Brzozów Nowy - przebudowa – koszt: 339 298,62 zł

Szarglew – Lubatka - podbudowa– koszt: 148 835,41 zł

Rokocina –podbudowa -  koszt: 103 639,80 zł

Brzozówek (hydrofornia) – podbudowa – koszt: 75 251,40 zł.

Brzozówek (Targaszew) – podbudowa - koszt: 65 952,60 zł

Henryków – podbudowa - koszt: 61 241,70 zł

Białocin – przebudowa - koszt: 504 408,73 zł

Iłów – Narty – przebudowa - koszt: 213 084,48 zł

2016

Lubatka – dokumentacja projektowakoszt: 17 835,00 zł.

Sadowo – podbudowa koszt: 72 980,82 zł.

Władysławów – podbudowa koszt 62 995,68 zł

Arciechówek - podbudowa– koszt: 80 530,56 zł

Brzozów Stary – odcinek z kostki - koszt: 89 266,29 zł

Wisowa  – przebudowa koszt: 294 185,34 zł

Uderz – Miękiny – przebudowa -  koszt: 517 610,35 zł.

Narty – przebudowa - koszt: 878 156,32 zł

Olunin – Henryków – przebudowa - koszt: 598 332,22 zł


2017

Zalesie – Kaptury” – koszt: 450 454,30 zł

Brzozów Stary odcinek z kostki II etap – koszt: 37 453,50 zł

2018

Henryków przebudowa – koszt: 272 35480 zł

Giżyczki –odbudowa -  koszt 421 644,00 zł

Iłów, ul. Strażacka –odbudowa - koszt: 316 992,00 zł.

Giżyczki
–odbudowa - koszt: 935 110,70 zł

Łady – Arciechówek –odbudowa - koszt: 1 463 091,89 zł.