Zgłoszenie wyjazdu poza granice RP
A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkęKto musi zgłosić wyjazd za granicę:
- każdy polski obywatel, który chce wyjechać za granicę na dłużej niż 6 miesięcy, ale planuje swój powrót do kraju,
- każdy polski obywatel, który planuje na stałe wyjechać z Polski. Zostanie on wtedy automatycznie wymeldowany z miejsca pobytu stałego lub czasowego.
Krok po kroku:
- Wydrukuj i wypełnij druk Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej
- Pamiętaj o:
- dowodzie osobistym,
- pisemnym pełnomocnictwie, jeżeli chcesz dokonać czynności przez pełnomocnika.
- Udaj się do Urzędu Gminy Iłów i dokonaj zgłoszenia.
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony i podpisany formularz Zgłoszenie wyjazdu poza granice RP
- Dowód osobisty lub paszport (do wglądu).
- W przypadku zgłoszenia wyjazdu przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do zgłoszenia wyjazdu poza granice RP,
- dowód osobisty lub paszport pełnomocnika.
Opłaty:
Czynność wolna jest od opłat.
17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa, w przypadku, gdy osoba zgłaszająca wyjazd działa przez pełnomocnika (nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy Iłówpok. nr 16
tel. 24 267 50 85
Dodatkowe informacje:
- Obywatel polski, który wyjeżdża poza granice Rzeczypospolitej Polskiej z zamiarem stałego pobytu poza granicami RP, obowiązany jest zgłosić swój wyjazd. Zgłoszenie to skutkuje wymeldowaniem z pobytu stałego/czasowego.
- Obywatel polski, który wyjeżdża poza granice Rzeczypospolitej Polskiej – bez zamiaru stałego tam pobytu, na okres dłuższy niż 6 miesięcy, jest obowiązany zgłosić swój wyjazd oraz powrót.
- Zgłoszenia wyjazdu należy dokonać najpóźniej w dniu opuszczenia miejsca pobytu stałego lub czasowego.
- Zgłoszenia wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej można dokonać przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 z późn. zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
- Za osobę nie posiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r., poz. 1397 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2020 r. poz. 930).
Załączniki do pobrania: