Udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL
A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkęKrok po kroku:
1. Wydrukuj i wypełnij wniosek2. Wniosek złóż w Urzędzie Gminy Iłów.
3. Wniosek powinien zawierać:
Opłaty:
31 zł – opłata za udostępnienie danych jednostkowych.
Nr konta 57 9010 0006 0000 0172 2000 0040
17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa w przypadku, gdy osoba działa przez pełnomocnika (nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).
Nr konta: 91 9010 0006 0000 0172 2000 0010
Opłaty można dokonać przelewem na wybrany rachunek bankowy Urzędu Gminy Iłów lub bezpośrednio w kasie urzędu.
Podmioty, którym nieodpłatnie udostępnia się dane jednostkowe wymienione są w art. 46 ust. 1 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.
Osoby i jednostki, które wykażą interes prawny w uzyskaniu danych niezbędnych do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia są zwolnione z opłaty za udostępnienie danych jednostkowych.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy Iłów
pok. nr 16
tel. 24 267 50 85
Dodatkowe informacje:
- Przez dane jednostkowe rozumie się informacje dotyczące jednej osoby lub imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem.
- Potrzeba uzyskania danych może wynikać z interesu prawnego lub faktycznego.
- W przypadku powoływania się na interes prawny, wnioskodawca jest zobowiązany wskazać przepis prawa materialnego, na podstawie którego jest uprawniony do żądania danych osobowych innej osoby i załączyć dokumenty potwierdzające ten interes. Przykładowe sytuacje wskazujące na posiadanie interesu prawnego to: przysługujące wierzytelności, postępowanie sądowe w sprawie: nabycia spadku, zniesienia współwłasności itp.
- W przypadku wskazania we wniosku interesu faktycznego, organ właściwy do udostępnienia danych występuje o uzyskanie zgody osoby, o której udostępnienie danych wystąpił wnioskodawca.
- Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych składa się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.
- Dane osoby zmarłej niezbędne do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia uzyskuje się bezpłatnie po złożeniu wniosku o udostępnienie danych.
- Dane z rejestru PESEL udostępnia Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
-
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL
Załączniki do pobrania:
- Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL
- Klauzula informacyjna RODO