Zameldowanie na pobyt stały obywateli RP
A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkęW tym samym czasie można mieć tylko jedno miejsce pobytu stałego.
Zameldowania na pobyt stały można dokonać z równoczesnym wymeldowaniem się z dotychczasowego miejsca pobytu.
Krok po kroku:
-
Wydrukuj i wypełnij formularz Zgłoszenie pobytu stałego.
-
Pamiętaj o:
dowodzie osobistym,
dokumencie potwierdzającym tytuł prawny do lokalu – do wglądu (w oryginale),
pisemnym pełnomocnictwie, jeżeli chcesz dokonać czynności zameldowania przez pełnomocnika.
-
Udaj się do Urzędu Gminy Iłów i dokonaj zameldowania.
-
Odbierz zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.
Wymagane dokumenty:
-
Wypełniony i podpisany formularz (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka)
-
Dowód osobisty lub paszport (do wglądu).
-
Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu: np. umowa cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu – (do wglądu w oryginale).
- W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
pisemne pełnomocnictwo do zameldowania oraz do odbioru zaświadczenia o zameldowaniu,
dowód osobisty lub paszport pełnomocnika.
Opłaty:
Czynność zameldowania jest wolna od opłat.
Opłaty nie pobiera się również za wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały.
17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa, w przypadku, gdy osoba zgłaszająca pobyt stały działa przez pełnomocnika (nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy Iłów
pok. nr 16
tel. 24 267 50 85
Dodatkowe informacje:
-
Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
-
Zgłoszenia zameldowania na pobyt stały dokonuje się w formie pisemnej, na formularzu zgłoszenie pobytu stałego w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje.
-
Osoba dopełniająca obowiązku zameldowania na pobyt stały otrzymuje zaświadczenie o zameldowaniu ważne do chwili zmiany miejsca pobytu.
-
W przypadku zmiany miejsca pobytu stałego nie jest wymagane wymeldowanie się z poprzedniego miejsca pobytu stałego. Wymeldowania można dokonać przy zgłoszeniu nowego miejsca pobytu stałego.
-
Zameldowania w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 z późn. zm.) po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
-
Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
-
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
-
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego
Wszystkie informacje na temat meldunku znajdziesz także na stronie www.gov.pl
Załączniki do pobrania: