Wymeldowanie z pobytu czasowego
A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkęOsoba może się wymeldować z miejsca pobytu czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu.
Krok po kroku:
- Wydrukuj i wypełnij druk Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego
- Pamiętaj o:
- dowodzie osobistym lub paszporcie,
- pisemnym pełnomocnictwie, jeżeli chcesz dokonać czynności wymeldowania przez pełnomocnika.
- Udaj się do Urzędu Gminy w Iłowie.
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony i podpisany formularz Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego.
- Dowód osobisty lub ważny paszport.
- W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
– pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania,
– dowód osobisty pełnomocnika lub paszport.
- Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności dot. realizacji obowiązku meldunkowego.
- 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy osoba zgłaszająca wymeldowanie działa przez pełnomocnika).
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Dodatkowe informacje:
- Obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego pobytu obowiązany jest wymeldować się.
- Osoba może się wymeldować z miejsca pobytu czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu.
- Wymeldowania z pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 z późn. zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
- Za osobę nie posiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
- Zgłoszenie zgonu dokonane w urzędzie stanu cywilnego, zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej z miejsca pobytu stałego i czasowego.
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
-
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego.
Formularze do pobrania:
- Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego
- Pełnomocnictwo
- Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych
UWAGA!
Formularz należy wydrukować dwustronnie, na jednej kartce A4.