Rejestr Danych Kontaktowych (RDK)
A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkęSkorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych (RDK)
Złożyłeś lub wysłałeś wniosek do urzędu? Chcesz szybko dowiedzieć się, czy Twoja sprawa została zrealizowana?
Co zrobić, by dołączyć do Rejestru Danych Kontaktowych?
Pamiętaj, przekazanie danych do rejestru jest dobrowolne. Przekazujesz swoje dane kontaktowe: numer telefonu lub adres e-mail lub oba. Sam decydujesz, które dane podajesz i jak długo będą one przechowywane w rejestrze.
Rejestr Danych Kontaktowych to baza, dzięki której masz pewność, że administracja publiczna ma dostęp do twoich aktualnych danych kontaktowych. Po co administracji twoje dane kontaktowe? Pozwalają na szybki i skuteczny kontakt z tobą, by powiadomić cię o:
- dokumentach gotowych do odbioru,
- rozpatrzeniu złożonych wniosków,
- potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w Twoich sprawach, prowadzonych w urzędach.
Pamiętaj! RDK nie będzie używane do rozsyłania informacji marketingowych ani reklam, ale wyłącznie do informowania o sprawach bezpośrednio dotyczących ciebie. Twoje dane w RDK są bezpieczne. Dostęp do nich mają tylko administracja publiczna i podmioty realizujące zadania publiczne.
Dane kontaktowe przekazane do RDK w każdej chwili możesz zmienić albo usunąć. Samodzielnie decydujesz czy udostępniasz numer telefonu komórkowego czy adres e-mail lub oba.
Co należy przygotować:
- swój numer PESEL – znajdziesz go na przykład na swoim dowodzie osobistym,
- 6-cyfrowy kod potwierdzający – znajdziesz go w SMS-ie lub e-mailu.
Co należy zrobić:
- Kliknij przycisk Potwierdź swoje dane kontaktowe.
- Wybierz dane kontaktowe, które chcesz potwierdzić.
- Wpisz swój numer PESEL.
- Podaj 6-cyfrowy kod (lub kody) z SMS-a i/lub e-maila.
- Jeśli przekazujesz lub zmieniasz dane kontaktowe do RDK – na telefon i/lub skrzynkę e-mail (zależnie, które dane podałeś) otrzymasz 6-cyfrowe, jednorazowe kody potwierdzające.
- Jeśli wpiszesz błędny kod potwierdzający – wpisz go jeszcze raz.
- Jeśli 5 razy wpiszesz błędny kod potwierdzający – przekazane lub zmienione dane kontaktowe zostaną usunięte i musisz je podać jeszcze raz. Wtedy skorzystaj z usługi Skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych (RDK) albo zrób to w urzędzie.
- Jeśli usuwasz dane kontaktowe z RDK – nie musisz ich potwierdzać, dlatego nie dostaniesz kodu.
Dane musisz potwierdzić w ciągu 24 godzin od otrzymania kodów. Jeśli tego nie zrobisz, zostaną one usunięte.
Usługa jest bezpłatna.
Usuwając dane kontaktowe usuwasz wszystkie swoje dane z RDK (również dane osobowe: imię, nazwisko i PESEL).
Dane kontaktowe możesz w każdej chwili ponownie przekazać do RDK.