W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij
Gmina Iłów

Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Twój dowód zaginął lub został uszkodzony? Ktoś go ukradł? Zgłoś to jak najszybciej w dowolnym urzędzie gminy na terenie RP.

Od razu po złożeniu formularza urzędnik unieważni twój dowód osobisty, a ty otrzymasz zaświadczenie o utracie albo uszkodzeniu dowodu. Zatrzymaj je — może się przydać.

Jest ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, ale nie dłużej niż 2 miesiące.

Krok po kroku:

  1. Wydrukuj i wypełnij formularz Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.
  2. Pamiętaj o:
        a. uszkodzonym dowodzie osobistym,
        b. ważnym paszporcie lub innym dokumencie potwierdzającym tożsamość (do wglądu),
  3. Udaj się do Urzędu Gminy w Iłowie i dokonaj zgłoszenia.
  4. Odbierz zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego.
  5. Kiedy już zgłosisz utratę albo uszkodzenie swojego dowodu osobistego — złóż wniosek o nowy dowód.                                  

Wymagane dokumenty:

  1. Wypełniony i podpisany formularz Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.  
  2. Dowód osobisty (w przypadku zgłoszenia uszkodzenia dokumentu).
  3. Ważny paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu).


Opłaty:
Usługa jest bezpłatna.

Miejsce zgłoszenia:
Urząd Gminy Iłów
ul. Płocka 2
Pok. Nr 16


Dodatkowe informacje:

  1. Posiadacz dowodu osobistego, którego dowód został utracony lub uszkodzony, zgłasza niezwłocznie, osobiście ten fakt organowi dowolnej gminy, a posiadacz dowodu osobistego przebywający poza terytorium RP – dowolnej placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał osobistego zgłoszenia w organie gminy wydaje się zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego.
  3. Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, nie dłużej jednak niż przez 2 miesiące.
  4. Za posiadacza dowodu osobistego nieposiadającego zdolności do czynności prawnych lub posiadającego ograniczoną zdolność do czynności prawnych zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego dokonuje jego rodzic, opiekun prawny lub kurator.
  5. Dowód osobisty unieważnia się z dniem zgłoszenia jego utraty lub uszkodzenia.
  6. W przypadku utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym identyfikację jego posiadacza należy niezwłocznie wystąpić z wnioskiem o wydanie dowodu osobistego.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2016 r. poz. 1257 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1464 z późn. zm.)
  3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. 2015 r. poz. 212)

Formularze do pobrania:

  1. Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.
  2. Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych

 UWAGA!
Formularz należy wydrukować dwustronnie, na jednej kartce A4.







Lista banków zastrzegających dokumenty od wszystkich osób

Składając w banku dyspozycję zastrzeżenia dokumentu należy się upewnić i zapytać, czy bank przekaże dane do Systemu DOKUMENTY ZASTRZEŻONE (a nie jedynie do wewnętrznego systemu informatycznego Banku).