W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij
Gmina Iłów

Ślub konkordatowy

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa (małżeństwo wyznaniowe ze skutkiem cywilnoprawnym)

Osobom, które zamierzają zawrzeć małżeństwo wyznaniowe ze skutkiem cywilnoprawnym (tzw. małżeństwo konkordatowe) na podstawie złożonego zapewnienia  o braku okoliczności  wyłączających zawarcie małżeństwa kierownik urzędu stanu cywilnego, wydaje zaświadczenie stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa.

Zaświadczenie jest ważne 6 miesięcy od daty wystawienia.

Wymagane dokumenty:

 

W przypadku obcokrajowców:

1. Odpis aktu urodzenia wraz z jego tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego.

2. Zaświadczenie o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa wraz z jego tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego lub prawomocne postanowienie sądu rejonowego zwalniające z obowiązku przedłożenia tego zaświadczenia kierownikowi USC.

3. Dokument tożsamości.

 

Opłata skarbowa:
za sporządzenie aktu małżeństwa - 84 zł. w
kasie Urzędu Gminy Iłów lub bezgotówkowo na rachunek Urzędu Gminy Iłów 91 9010 0006 0000 0172 2000 0010

 

Termin załatwiania sprawy:
Bez zbędnej zwłoki.


Ograniczenia wiekowe:
Małżeństwo mogą zawrzeć osoby pełnoletnie, które ukończyły 18 lat. Z ważnych powodów sąd opiekuńczy może zezwolić na zawarcie małżeństwa kobiecie, która ukończyła 16 lat.

UWAGA
Zaświadczenie traci moc prawną po upływie 6 miesięcy i bez tego dokumentu duchowny nie może przyjąć oświadczeń o zawarciu małżeństwa przewidzianych w art. 1 § 2 i 3 k. r. i o.
Zaświadczenie o zawarciu małżeństwa duchowny przekazuje do właściwego USC przed upływem 5 dni od udzielenia sakramentu małżeństwa.
Na podstawie przedłożonego zaświadczenia kierownik USC sporządza akt małżeństwa i wydaje 1 bezpłatny, skrócony odpis aktu małżeństwa. Każdy następny jest płatny /zwolnienia zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej/.

 
Po zmianie nazwiska, w wyniku zawarcia związku małżeńskiego, osoba której zmiana dotyczy, jest zobowiązana do wystąpienia z wnioskiem o zmianę dowodu osobistego 

W przypadku niedopełnienia tego obowiązku, dotychczasowy dowód osobisty zostanie unieważniony po upływie 4 miesięcy od zawarcia związku małżeńskiego.

 druk  - zapewnienie o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa